Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén zombie ve filmech George A. Romera
Čada Wernischová, Nelly ; Čeněk, David (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá fenoménem zombie ve filmech George A. Romera. Jejím cílem je dokázat, že ačkoli se charakteristiky fenoménu v rámci jednotlivých snímků tohoto režiséra výrazně proměnily, zachoval si i přesto základní metaforickou funkci, již měl i v době svého vzniku, v 17. století na Haiti. Analytická část práce, ve které jsou rozebírány tři vybrané zombie horory George A. Romera (Úsvit mrtvých, Země mrtvých a Deník mrtvých) se opírá o postupy neoformalistické analýzy. Na základě analýzy jednotlivých snímků dokazuji, že fenomén zombie v Romerových snímcích funguje, stejně jako na Haiti, jakožto metafora otroctví, přičemž tato metafora je variována v závislosti na problémech aktuálně tematizovaných tím kterým snímkem a funguje jako kritika současné společnosti.
Tanec čarodějnic: Analýza vybraných aspektů současného praktikování magie
Tesárek, Jan ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Fiala, Šimon (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem magie v současné české společnosti. Přestože se magie v současné společnosti praktikuje napříč různými náboženskými proudy, výzkum ukázal, že je možné ji analyticky uchopit prostřednictvím její epistemologické dimenze. V tomto smyslu je magie souborem specifických způsobů poznávání, které produkují zvláštní vědění o světě. Epistemické procesy jsou pak následující: jasnovidnost, rituální vize, výklad orákula a tělesné počitky. Tyto procesy mají ale symbolický charakter, jsou strukturovány prostřednictvím symbolických významů, které vycházejí ze spirituálního podkladu, v němž daný adept magii praktikuje. Získané "magické" vědění je pak vyjednáváno jako reálné a racionální prostřednictvím různých narativních strategií: prostřednictvím legitimizace vědou, legitimizace účinkem a skrze psychologický redukcionismus. Toto vědění dále ovlivňuje sociální svět a sebepojetí v životech informátorů výzkumu. Magie se v nich stává posláním, které je přijato nebo odmítnuto. Vytváří ale kolem informátora specifickou síť vztahů s lidskými i mimo-lidskými aktéry, která formuje jeho sebepojetí.
Fenomén zombie ve filmech George A. Romera
Čada Wernischová, Nelly ; Čeněk, David (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá fenoménem zombie ve filmech George A. Romera. Jejím cílem je dokázat, že ačkoli se charakteristiky fenoménu v rámci jednotlivých snímků tohoto režiséra výrazně proměnily, zachoval si i přesto základní metaforickou funkci, již měl i v době svého vzniku, v 17. století na Haiti. Analytická část práce, ve které jsou rozebírány tři vybrané zombie horory George A. Romera (Úsvit mrtvých, Země mrtvých a Deník mrtvých) se opírá o postupy neoformalistické analýzy. Na základě analýzy jednotlivých snímků dokazuji, že fenomén zombie v Romerových snímcích funguje, stejně jako na Haiti, jakožto metafora otroctví, přičemž tato metafora je variována v závislosti na problémech aktuálně tematizovaných tím kterým snímkem a funguje jako kritika současné společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.